Edoardo Mozzanega / Soundwalks for unconfined adventures

[IT] Soundwalks for unconfined adventures è una raccolta di passeggiate sonore urbane, nata come esperimento di comunicazione tra Flavia Passigli ed Edoardo Mozzanega, due artisti che collaborano a distanza. La serie è un tira e molla di doni e provocazioni fatte di suoni e istruzioni, che i due artisti hanno iniziato a scambiarsi come risposta creativa al confinamento durante la quarantena di Covid-19.

Chiunque, in qualsiasi momento e da qualsiasi luogo del mondo può sperimentare le passeggiate sonore, creando una sovrapposizione unica delle proprie circostanze e azioni attuali con l'esperienza di qualcun altro in uno spazio e in un tempo diversi. Un'opportunità per uscire di casa, camminare, ascoltare, interagire con il proprio ambiente abituale e lasciare che diventi avventuroso, fantasioso, imprevedibile.

Il risultato è una dimensione immaginifica, una città ibrida, dove spazi, esperienze e ricordi lontani possono fondersi con il presente dell'ascoltatore.

[ENG] Soundwalks for unconfined adventures is a collection of urban sound walks, created as a communication experiment between Flavia Passigli and Edoardo Mozzanega, two artists that collaborate from a distance. The series is a back and forth of gifts and provocations made of sounds and instructions, that they started to exchange as a creative response to confinement during Covid-19 quarantine time.

Anyone, anytime and from urban location in the world can experience the sound walks, creating a unique overlap of their present circumstances and actions with the experience of someone else in a different space and time. An opportunity to go out from your house, walk, listen, interact with your usual enironment and let it become adventurous, imaginative, unpredictable.

The result is an imaginative dimension, a hybrid city, where faraway spaces, experiences and memories can merge with the present of the listener.

[CREDITS ENG]
A project by Edoardo Mozzanega and Flavia Passigli
Web interface and graphics by Alex Piacentini