[IT]
Tiger’s nap è una performance partecipativa in cui il pubblico è invitato a un “public nap”, cioè un pisolino collettivo in ambiente urbano. Il pisolino avviene sopra una grande pelliccia e i/le partecipanti vengono invitat3 a indossare delle sleeping mask con le fattezze di una tigre.
La performance è una sessione di meditazione guidata che, attraverso l’immersione in un mondo sonoro e in un racconto, accompagna in un viaggio interiore, che porta a un contatto intimo con l’archetipo di una casa e di un animale che la abita. Mentre si abbandonano alla meditazione gli spettatori sono a loro volta protagonisti di una performance involontaria, diventando una visione: un branco di felini-umanoidi che riposano e sognano insieme.
[ENG]
Tiger's nap is a participatory performance in which the audience is invited to a “public nap,” that is, a collective nap in an urban environment. The nap takes place on top of a large fur coat and participants are invited to wear sleeping masks with the features of a tiger.
The performance is a guided meditation session, which, through immersion in a world of sound and storytelling, takes participants on an inner journey, leading to an intimate contact with the archetype of a house and the animal that inhabits it. While indulging in meditation, spectators are themselves protagonists of an involuntary performance, becoming a vision: a herd of feline-humanoids resting and dreaming together.
[CREDITS ITA]
Di e con Edoardo Mozzanega
Suono Flavia Passigli
Installazione Chiara Prodi
Produzione Chiasma
[CREDITS ENG]
Concept and performance Edoardo Mozzanega
Sound Flavia Passigli
Installation Chiara Prodi
Production Chiasma